دانستنیها

هر آنچه باید در مورد فیلتر روغن بدانید

فیلتر روغن

به طور کلی نقش اصلی فیلتر روغن تصفیه روغن موتور است و یکی از فاکتور های مهم عمر بیشتر روغن، پاکیزگی آن است. به عنوان مثال برای آلودگی های روغن می توان به آلودگی های ناشی از عملکرد زیاد موتور نام برد. همچنین دوده ناشی از احتراق، گرد و غبار از سایر آلاینده های روغن موتور به حساب می آیند. این آلاینده ها در طول زمان می تواند مسیر روغن رسانی به موتور را مسدود کرده و خسارت های سنگینی به خودرو وارد کنند.

فیلتر روغن چیست؟

نقش روغن موتور در خودروهایی که از موتور های احتراقی استفاده می کنند بسیار مهم و حیاتی است. به طور کلی روغن موتور خودرو در موتورهای احتراقی سبب خنک شدن موتور و کاهش حرارت موتور خودرو می شود. به همان خاطر عملکرد مناسب روغن موتور برای کارکرد مناسب موتور خودرو مهم است. فیلتر روغن خودرو (Car Oil Filter) یکی از قطعاتی است که سبب تصفیه شدن روغن موتور و پاکیزگی آن می شود. وجود قطعات مختلفی نظیر براده های فلزی، دوده های ناشی از احتراق موتور خودرو و  گرد و غبار می توانند سبب مسدود شدن مسیر حرکت روغن موتور شدن و فیلتر روغن خودرو دقیقا برای جدا کردن این قطعات از مسیر حرکت روغن موتور است. زمان تعویض فیلتر روغن خودرو متناسب با روغن استفاده شده در خودرو است و نیاز است تا توجهی جدی به تعویض دقیق و منظم آن داشته باشید تا بتوانید عمر موتور خودرو را افزایش دهید.

خرید قطعات اصلی جک با spmashin

برای اینکه عمل تصفیه کردن این روغن به خوبی انجام شود نیاز است که روغن از مسیر فیلتر گذر کند.
البته این فیلترها از آنجایی که قطعه ای مصرفی محسوب می شوند عمر محدودی داشته و تا مدت معینی می‌توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند. به همین دلیل است که در سرویس های دوره ای توصیه می شود که فیلتر روغن موتور مورد بازبینی و در صورت نیاز تعویض شود چرا که در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر روغن؛ منافذ کاغذ فیلتر مسدود می‌شوند و در این حالت فشار روغن در پشت فیلتر افزایش یافته و سوپاپ اطمینانی که به همین دلیل تعبیه شده، باز می شود، به عبارت خیلی ساده چنانچه روغن تصفیه نشده به داخل موتور راه یابد بهتر از این است که موتور به دلیل عدم روغن کاری، خیلی سریع آسیب ببیند، البته لازم به ذکر است که عبور روغن تصفیه نشده نیز موجب آسیب دیدن موتور می شود ولی میزان آسیبی که به موتور می رساند خیلی کمتر از نرسیدن روغن به قطعات و اجزاء موتور می باشد. با توجه به توضیحات ارائه شده، می توان گفت که فیلتر روغن وظیفه بسیار مهمی به عهده دارد.

برای خرید فیلتر روغن اورجینال برای جک اس ۵ از وبسایت spmashin می توانید از اینجا اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *