اخبار و بررسی ها

بنز SL300 گران ترین خودرو جهان شد

گران ترین خودرو جهان

در یک حراجی، یک دستگاه مرسدس بنز ۳۰۰ اس ال آر (300 SLR Uhlenhaut) کوپه توانست تا با قیمت سرسام آور ۱۴۳ میلیون دلار به فروش برود و رسما رکورد گران ترین خودرو جهان را شکست. در ادامه با spmashin همراه باشید تا با یکدیگر جزییات مربوط به گران ترین خودرو جهان را زیر ذره بین ببریم.

گران ترین خودرو جهان

به گزارش spmashin, در هفته گذشته یک مراسم حراجی در موزه مرسدس بنز برگزار شد و در آن مراسم یک دستگاه خودرو افسانه ای مرسدس بنز SLR Uhlenhaut 300 کوپه با قیمت دیوانه کننده ۱۴۳ میلیون دلار به فروش رفت. این قسمت ۱۴۳ میلیون دلار در حقیقت توانست رکورد قبلی گران ترین خودرو جهان که متعلق به فراری ۲۵۰ جی تی او (250 GTO) با قیمت ۷۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ بود را دو برابر ارتقا دهد.

گران ترین خودرو جهان

هویت فردی که مبلغ ۱۴۳ میلیون دلار را به مرسدس بنز ۳۰۰ اس ال آر پرداخت کرده است، نامعلوم باقی مانده است اما گفته شده که این خودرو در برخی از مراسم های خاص مجدد نیز به نمایش در خواهد آمد. از محصول مرسدس بنز 300 SLR Uhlenhaut کوپه تنها دو نسخه در سال ۱۹۵۵ ساخته شده است. این خودرو یک محصول مسابقه ای بود که برای جاده های معمولی نیز قانونی بود. نام این خودرو از طراح مرسدس بنز، Rudolf Uhlenhaut, گرفته شده است. نسخه دوم این خودرو نیز همچنان دست مرسدس بنز در موزه آن در شهر اشتوتگارت آلمان باقی خواهد ماند.

منبع:‌ motor1

گران ترین خودرو جهان

گران ترین خودرو جهان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *