اخبار و بررسی ها

تویوتا کراون ۲۰۲۳، سدان هیبریدی جذاب تویوتا

تویوتا کراون ۲۰۲۳

شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا، به تازگی از سدان هیبریدی جدید خود با نام تویوتا کراون (Toyota Crown) برای سال آینده میلادی رونمایی کرده است. در ادامه همراه با spmashin همراه باشید تا به سراغ بررسی تویوتا کراون ۲۰۲۳ با ظاهری جذاب و مشخصات فنی قابل توجه، بپردازیم.

به گزارش spmashin، تویوتا کراون همواره یکی از محصولات محبوب و پرفروش تویوتا در خاک ژاپن و دیگر بازارهای جهانی به جز بازار آمریکا بود. آخرین زمان حضور تویوتا کراون در بازار آمریکا به اواخر دهه ۷۰ میلادی برمیگردد. از آن زمان تا کنون نزدیک به ۱۶ نسل مختلف از این سدان در سراسر جهان به فروش رفت و آخرین نسل آن نیز برای سال ۲۰۱۸ میلادی بود. به تازگی شرکت خودروسازی تویوتا از نسل جدید تویوتا کراون برای سال ۲۰۲۳ میلادی رونمایی کرده که قرار است در بازار خودرو آمریکا نیز به فروش برسد.

تویوتا کراون ۲۰۲۳

مشخصات ظاهری تویوتا کراون ۲۰۲۳

تویوتا کراون ۲۰۲۳ بر خلاف جدیدترین محصولات تویوتا از پلتفرم TNGA-K تویوتا، که لکسوس RX نیز از همین پلتفرم استفاده می کند، بهره می برد. در قسمت جلویی خودرو شاهد بکار رفتن چراغ های باریک LED هستیم که ظاهری خشن و زیبا را به سدان هیبریدی جدید تویوتا هدیه داده اند. جلوپنجره بزرگ به همراه دریچه های ورودی هوا در قسمت سپر از دیگر مشخصات ظاهری در قسمت جلویی خودرو به شمار می رود. در قسمت کناری خودرو رینگ های مدرن ۱۹ یا ۲۱ اینچی بسته به تریم انتخابی وجود دارد.

تویوتا کراون ۲۰۲۳

در قسمت پشتی خودرو، شاهد بکار رفتن چراغ های LED که در سراسر بخش عقبی کشیده شده اند هستیم. این نما باعث می شود تا تویوتا کراون ۲۰۲۳ بیش از پیش ظاهری مدرن به خود بگیرد. نام بزرگ CROWN در زیر چراغ عقب به همراه چراغ های شبرنگ و اگزوزها دیگر قسمت های بخش پشتی تویوتا کراون ۲۰۲۳ را تشکیل می دهد. تویوتا در نسخه های معمولی نظیر نسخه XLE تنها از یک رنگ برای بدنه استفاده می کند، اما در نسخه Premium کراون می توانید ترکیبی دو رنگ با رنگ مشکی را که بر روی کاپوت، سقف و قسمت پشتی و رینگ ها استفاده می شود را برای خودرو خود سفارش دهید.

تویوتا کراون ۲۰۲۳

فضای داخلی تویوتا کراون

فضای کابین سدان هیبریدی جدید تویوتا نیز یک کابین همه چیز تمام به شمار می رود و پر از امکانات رفاهی مختلف برای سرنشینان است. یک مانیتور ۱۲.۳ اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا را تشکیل می دهد. در کنار این مانیتور، می توان یک پشت آمپر تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی را مشاهده کرد. تویوتا کراون مدل ۲۰۲۳ از جدیدترین نسل نرم افزار Audio Multimedia تویوتا بهره می برد. در تریم XLE شاهد بکار رفتن سیستم صوتی ۶ اسپیکره هستیم، در حالی که در نسخه های Limited و Premium می توان سیستم صوتی با کیفیت JBL با ۱۱ اسپیکر را مشاهده کرد.

تویوتا کراون ۲۰۲۳

پکیج امنیتی Toyota Safety Sense 3.0 که شامل انواع سیستم های امنیتی نظیر کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار نقاط کور، دستیار رانندگی در بین خطوط و سنسورهای پارک است نیز امنیت سرنشینان کراون ۲۰۲۳ را تضمین می کند. اندروید اتو و اپل کارپلی به همراه اینترنت وای فای 4G از دیگر امکانات رفاهی کابین تویوتا کراون ۲۰۲۳ به شمار می رود.

تویوتا کراون ۲۰۲۳

مشخصات فنی تویوتا کراون ۲۰۲۳

تویوتا در زمان عرضه برای کراون جدید ۲ پیشرانه مختلف را در نظر گرفته است. برای نسخه پایه یا همان XLE یک موتور ۲.۵ لیتری چهارسیلندر همراه با ۲ موتور الکتریکی است که می تواند توانی در حدود ۲۳۶ اسب بخار را فراهم آورد. تریم های بالاتر کراون، یعنی تریم های Limited و Premium از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ به همراه ۲ موتور الکتریکی بهره می برند که خروجی این سیستم هیبریدی ۳۴۰ اسب بخار خواهد بود.

تویوتا کراون ۲۰۲۳

تمامی تریم های تویوتا کراون ۲۰۲۳ از دیفرانسیل چهارچرخ بهره خواهند برد و گیربکس های ۶ سرعته اتوماتیک و یا گیربکس eCVT وظیفه انتقال قدرت در بین چرخ ها را بر عهده خواهند داشت. قیمت تویوتا کراون جدید هنوز به صورت رسمی توسط این خودروساز ژاپنی منتشر نشده و باید تا ماه های آینده و نزدیکی زمان عرضه منتظر اعلام قیمت کراون ۲۰۲۳ توسط تویوتا بمانیم.

تویوتا کراون ۲۰۲۳

تویوتا کراون ۲۰۲۳

منبع: Motortrend

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *