اخبار و بررسی ها

دوج هورنت ۲۰۲۳ رونمایی شد

دوج هورنت ۲۰۲۳

شرکت آمریکایی دوج (Dodge) به تازگی از یک محصول کراس اوور جمع و جور (Compact Crossover) به نام دوج هورنت ۲۰۲۳ (Dodge Hornet) رونمایی کرده است که توانسته از لحاظ قوای محرکه و مشخصات فنی توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند. در ادامه با spmashin همراه باشید تا جزییات کامل مربوط به دوج هورنت را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

دوج هورنت ۲۰۲۳

به گزارش spmashin، خودروهای کراس اوور جمع و جور معمولا خودروهای درون شهری و برای مصارف روزانه به شمار می روند. اما دوج به عنوان یکی از مطرح ترین شرکت های خودروسازی در دنیا، اصلا چنین نظری نداشته و با محصول هورنت خود سعی داشته تا این باور را در مورد کراس اوورهای جمع و جور در دنیا بر هم بزند. دوج هورنت ۲۰۲۳ سریعترین و قدرتمندترین کراس اوور جمع و جور در دنیا با قیمتی زیر از ۳۰ هزار دلار است که یک نسخه الکتریکی نیز دارد.

مشخصات فنی دوج هورنت ۲۰۲۳

بهتر است ابتدا با مشخصات فنی محصول جدید دوج شروع کنیم. دوج هورنت جی تی (Hornet GT) نسخه پایه محصول جدید دوج به شمار می رود. این نسخه از هورنت دوج به یک پیشرانه ۲.۰ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ مجهز شده است که توانی معادل ۲۶۵ اسب بخار و گشتاوری ۴۰۰ نیوتون متری را تولید می کند. یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک قدرت را به هر چهارچرخ خودرو منتقل کرده و صفر تا صد ۶.۵ ثانیه ای را برای دوج هورنت جی تی به ارمغان می آورد.

دوج هورنت ۲۰۲۳

نسخه بعدی دوج هورنت ۲۰۲۳، دوج هورنت R/T است که یک خودروی پلاگین هیبریدی به شمار می رود. ترکیبی از یک پیشرانه ۱.۳ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ به همراه یک موتور الکتریکی ۹۰ کیلوواتی قوای محرکه این خودرو کراس اوور را تشکیل می دهند. پک باتری لیتیوم – یونی نیز توان مورد نیاز موتور الکتریکی را تامین می کند. مجموعه موتور دوج هورنت R/T می تواند ۲۸۵ اسب بخار توان و ۵۱۹ نیوتون متر گشتاور تولید کند. همین موضوع کافی است تا دوج هورنت ۲۰۲۳ مدل R/T بتواند تنها در ۶.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

نمای بیرونی دوج هورنت

دوج هورنت از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به آلفارومئو تونالی مدل ۲۰۲۳ دارد چرا که هم آلفارومئو و هم دوج زیر مجموعه گروه خودروسازی بزرگ استلانتیس (Stellantis) به شمار می روند. چراغ های LED باریک در جلو به همراه نورنمایی بومرنگ شکل،  دریچه های هوا در کناره های سپر به همراه آرم هورنت در وسط چراغ ها از جمله موارد ظاهری دوج در قسمت جلویی خودرو به شمار می روند.

دوج هورنت ۲۰۲۳

رینگ های ۱۸ اینچی با ظاهری مدرن، چراغ های LED به یکدیگر در قسمت پشتی، چراغ های شبرنگ به همراه دو اگزوز دایره ای شکل که در دو سمت بخش عقب قرار دارند از دیگر شاخصه های ظاهری دوج هورنت ۲۰۲۳ هستند.

دوج هورنت ۲۰۲۳

نمای داخلی دوج هورنت ۲۰۲۳

دوج برای کابین محصول جدید خود کم نذاشته است. یک مانیتور ۱۰.۳ اینچی لمسی وظیفه سیستم مالتی مدیا را بر عهده دارد. در کنار آن، یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پشت آمپر تمام دیجیتال دوج هورنت را تشکیل می دهد. اینترنت وایرلس، اپل کارپلی و اندروید اتو نیز هیچگونه کم و کسری ای را برای سرنشینان داخل خودرو به جا نمیگذارند. سیستم تهویه دو کاناله وظیفه تهویه هوا در داخل کابین خودرو را بر عهده دارند. از امکانات امنیتی دوج هورنت نیز میتوان به سیستم هشداردهنده نقاط کور، دستیار رانندگی در بین خطوط و سنسورهای پارک در جلو و عقب اشاره کرد.

دوج هورنت ۲۰۲۳

قیمت دوج هورنت

دوج هورنت ۲۰۲۳ از اواخر ماه دسامبر سال میلادی جاری به فروش خواهد رفت. برچسب قیمتی قرار گرفته بر روی نسخه استاندارد و پایه آن یعنی دوج هورنت جی تی قیمتی معادل ۳۱،۵۰۰ دلار است و قیمت نسخه R/T آن نیز ۴۱،۵۰۰ دلار تعیین شده است.

دوج هورنت ۲۰۲۳

منبع: motor1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *