دانستنیها

زنگ زدگی باتری خودرو:‌ 5 روش جلوگیری از زنگ زدگی باتری خودرو

زنگ زدگی باتری خودرو

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که کاپوت خودرو خود را باز کنید و سپس مشاهده کنید که اطراف ترمینال های باتری خود یک حجم از زنگ زدگی رو مشاهده کنید. زنگ زدگی باتری خودرو یکی از موضوعات شایع در مورد باتری ماشین است. زنگ زدگی باتری خودرو می تواند در رنگ های مختلفی نظیر سفید، سبز و آبی مانند ظاهر شود. شاید برای شما سوال شود که چه عاملی سبب زنگ زدگی باتری خودرو می شود؟ و اینکه چگونه می توان از زنگ زدن باتری خودرو جلوگیری کرد؟‌ با spmashin در این مقاله همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی ۵ روش جلوگیری از زنگ زدگی باتری بپردازیم.

علت زنگ زدگی باتری خودرو چیست؟

علت اصلی زنگ زدن باتری ماشین و جمع شدن آن در اطراف ترمینال های باتری، گاز هیدروژنی است که از سولفوریک اسید موجود داخل باتری ماشین آزاد می شود. این گاز هیدروژن با گازهای موجود در هوای اطراف مخلوط شده و یک ماده سفید، سبز و یا آبی مانند را تشکیل میدهد که از این ماده به عنوان زنگ زدگی باتری خودرو یاد می کنیم. این ماده که به سبب زنگ زده شدن باتری خودرو تشکیل می شود رسانا نبوده و می تواند در روند کارکرد باتری خودرو اختلال ایجاد کند.

زنگ زدگی باتری خودرو - 1

چگونه زنگ زدگی باتری ماشین را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن ماده زنگ زدگی باتری ماشین می توان از وسایل پاک کننده موجود در خانه ها استفاده کرد. پیشنهاد می شود که هنگام تمیز کردن ماده زنگ زدگی باتری ماشین از عینک های ایمنی استفاده کنید. همچنین نیاز است تا از تماس مستقیم پوست جلوگیری کنید و از دستکش برای پاک کردن این ماده استفاده نمایید.

#مطالب مرتبط – هر آنچه باید در مورد روغن موتور بدانید

روش های جلوگیری از زنگ زدگی باتری خودرو

در ادامه به بررسی روش های جلوگیری از زنگ زدگی باتری ماشین می پردازیم و آن ها را زیر ذره بین می بریم.

۱ـ استفاده از محصولات پیشگیری کننده:

محصولات متنوعی در حال حاضر در بازار وجود دارد که می توانید از آن ها برای جلوگیری از زنگ زدن باتری ماشین خودرو استفاده کنید. اسپری ها و براش های مختلفی وجود دارد که می توانند این کار را برای شما انجام دهند.

۲ـ‌ نگهداری و سرویس منظم:

برخی از باتری های خودرو نیازمند نگهداری و مراقبت مرتب و منظم هستند. علاوه بر این، سرویس منظم خودرو نیز می تواند تاثیر بسزایی در افزایش عمر باتری خودرو و جلوگیری از زنگ زدن آن ایفا کند. مرتب باتری خودرو را چک کنید و نشانه های زنگ زدگی آن را بررسی نمایید.

۳ـ نحوه استفاده از باتری خودرو:

از دیگر روش هایی که می تواند جهت جلوگیری از زنگ زدن باتری خودرو استفاده کنید، محدود کردن استفاده از باتری خودرو هنگام عدم تحرک خودرو است. هنگامی که در داخل خودرو نشسته اید و حرکتی با خودرو انجام نمی دهید و در حال شارژ کردن گوشی همراه خود یا گوش دادن به موسیقی هستید، سبب شارژ آهسته باتری خودرو می شوید و همین امر کافی است تا باعث تشکیل شدن زنگ زدگی در اطراف ترمینال های باتری شود. در هنگام عدم تحرک خودرو، آن را خاموش کنید تا باتری خود را از زنگ زدگی رهایی بخشید.

زنگ زدگی باتری خودرو - 2

۴ـ تمیز نگه داشتن متصل کننده های باتری:

کثیف بودن متصل کننده های باتری می تواند سبب اتصال نامناسب شود. این امر سبب کم شارژ شدن باتری شده که یکی از عوامل زنگ زدگی باتری ماشین است.اگر متصل کننده های باتری خودرو شما آلوده است، آن ها را جدا کرده و کثیفی آن ها را از بین ببرید. قبل از اتصال مجدد آن ها، از خشک بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید.

۵ـ بررسی سیم ها و متصل کننده های باتری:

حتما سیم های باتری خودرو را چک کنید که اثری که خوردگی و پوسته پوسته شدن روی آن ها نباشد.این گونه خوردگی ها روی سیم باتری سبب اختلال در انتقال جریان برق شده و همین امر موجب زنگ زدگی باتری خودرو می شود. همچنین مطمئن باشید که این سیم ها اتصال درستی با متصل کننده ها دارند.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا با شما عزیزان دلایل زنگ زدگی باتری خودرو و روش های جلوگیری از زنگ زدگی باتری خودرو را با همدیگر بررسی کنیم. امیدوارم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *