اخبار و بررسی ها

شورولت بلیزر الکتریکی مدل ۲۰۲۴ رونمایی شد

شورولت بلیزر الکتریکی

شرکت شورولت از نسخه الکتریکی خودرو شاسی بلند خود یعنی بلیزر برای سال ۲۰۲۴ میلادی رونمایی کرد. شورولت بلیزر الکتریکی از لحاظ فنی و رفاهی توانسته تا پیشرفت قابل توجهی را نسبت به مدل فعلی خود داشته باشد که در ادامه قرار است این تغییرات را مورد بررسی قرار دهیم. با spmashin همراه باشید.

شورولت بلیزر الکتریکی

به گزارش spmashin، در حال حاضر خودروهای الکتریکی در صدر فروش انواع و اقسام مدل های خودرو در سراسر دنیا قرار دارند. اکثر شرکت های خودروسازی سعی کرده اند تا در سبد محصولات خود از محصولات الکتریکی نیز بهره ببرند تا از این ترند جدید صنعت خودرو عقب نمانند. شرکت خودروسازی شورولت (Chevrolet) نیز به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان خودرو در جهان به تازگی یک محصول جدید الکتریکی با نام شورولت بلیزر الکتریکی (Chevrolet Blazer EV) برای سال ۲۰۲۴ میلادی رونمایی کرد.

 

مشخصات ظاهری شورولت بلیزر الکتریکی

شورولت بلیزر برقی دومین محصول شورولت است که بر روی پلتفرم و معماری الکتریکی ژنرال موتورز با نام Ultium سوار می شود. همین امر باعث شده تا فاصله بین دو محور خودرو به ۲۳۱ میلیمتر برسد و یکی از جادارترین محصولات در سگمنت خود لقب بگیرد. از لحاظ ظاهری شورولت بلیزر الکتریکی یک مجصول بسیار مدرن با ظاهری آینده نگرانه است که به خوبی با استانداردهای جدید صنعت خودرو همخوانی دارد. در قسمت جلویی بلیزر جدید شاهد بکار رفتن چراغ های LED، که به صورت یکپارچه به یکدیگر متصل هستند، قرار گرفته اند. لوگوی شورولت که دارای نور در قسمت زیرین خود است، محل تلاقی چراغ های به شمار می رود.

شورولت بلیزر الکتریکی

دریچه های ورود هوا در قسمت زیرین چراغ ها به همراه سپر اسپرت و جذاب از دیگر قسمت های جلویی شورولت بلیزر برقی به شمار می روند. در قسمت کناری رینگ های اسپرت ۱۹، ۲۱ یا ۲۲ اینچی بسته به تیپ انتخابی قرار دارند. شکستگی های و خطوط موجود بر روی درها نیز جذابیت خودرو را دو چندان می کنند.

شورولت بلیزر الکتریکی

در قسمت پشتی خودرو نیز چراغ های LED وجود دارند که تا قسمت کناری نیز کشیده شده اند. وجود لوگوی شورولت در میانه قسمت پشتی، چراغ های بومرنگ و دیفیوزر به همراه سپری شیک از دیگر مشخصات ظاهری شورولت بلیزر الکتریکی مدل ۲۰۲۴ به شمار می روند.

شورولت بلیزر الکتریکی

کابین شورولت بلیزر برقی مدل ۲۰۲۴

کابین محصول جدید الکتریکی شورولت نیز مملو از امکانات رفاهی مدرن است تا سرنشینان این خودرو برقی کمبودی از این بابت نداشته باشند. یک مانیتور ۱۷.۷ اینچی لمسی OLED بر روی داشبورد وظیفه سیستم مالتی مدیا خودرو را بر عهده دارد. یک پشت آمپر تمام دیجیتالی ۱۱ اینچی اطلاعات مورد نیاز راننده را نظیر میزان شارژ باقی مانده، سرعت، دور موتور، سیستم مسیریاب و اطلاعات مفید دیگر را به او نمایش می دهد.

شورولت بلیزر الکتریکی

یک نمایشگر Head-up Display در ابعاد ۳ در ۷ اینچی نیز میتواند اطلاعاتی نظیر سرعت و مسیریاب را بر روی شیشه جلو نمایش دهد تا راننده از دیدن به پشت آمپر بی نیاز کند. صندلی های برقی به همراه گرم کن و سرد کن، درگاه های USB در سراسر کابین به همراه آخرین نسخه نرم افزار شورولت از دیگر امکانات رفاهی شورولت بلیزر الکتریکی مدل ۲۰۲۴ به شمار می رود.

شورولت بلیزر الکتریکی

از امکانات امنیتی نسخه برقی شورولت بلیزر جدید نیز می توان به کروز کنترل سوپر هوشمند جنرال موتورز، ترمز های اضطراری خودکار، سیستم هشداردهنده برخورد از جلو و دستیار رانندگی در بین خطوط اشاره داشت.

شورولت بلیزر الکتریکی

مشخصات فنی شورولت بلیزر الکتریکی

شورولت بلیزر الکتریکی در ۴ تیپ 1LT، 2LT، RS و SS عرضه خواهد شد که تیپ 1LT پایین ترین مدل و مدل SS بالاترین تیپ آن به شمار می رود. شورولت هنوز اطلاعات مربوط به پیشرانه تیپ های 1LT, 2LT و RS را منتشر نکرده اما اطلاعاتی میزان مسافت قابل پیمایش با هر بار شارژ کامل را برای آن ها منتشر کرده است.

شورولت بلیزر الکتریکی

تیپ 1LT از یک پیشرانه الکتریکی کوچک در محور جلو بهره می برد که با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافتی ۴۰۰ کیلومتری را طی کرد. تیپ 2LT از دو موتور برقی کوچک در دو محور جلو و عقب خود بهره خواهد برد که برد مسافتی ۴۷۰ کیلومتری را برای بلیزر به ارمغان می آورد.

شورولت بلیزر الکتریکی

تیپ RS در حالتی که به صورت دیفرانسیل عقب عرضه شود دارای یک پیشرانه و در صورتی که به صورت تمام چرخ باشد دارای دو موتور الکتریکی خواهد بود که برد مسافتی آن ۵۱۵ کیلومتر گزارش شده است. بالاترین تیپ شورولت بلیزر الکتریکی مدل ۲۰۲۴ تیپ SS است. این تیپ پیشرانه الکتریکی قدرتمند در ۵۵۷ اسب بخار و گشتاور ۸۷۹ نیوتون متر در محور عقب بهره می برد. این پیشرانه باعث می شود تا بلیزر برقی شورولت بتواند در کمتر از ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و رنج مسافتی ۴۶۶ کیلومتری را داشته باشد.

قیمت شورولت بلیزر برقی

شورولت بلیزر الکتریکی در تابستان سال ۲۰۲۳ میلادی روانه بازارهای جهانی خواهد شد. تیپ 1LT بلیزر برقی دارای برچسب قیمتی ۴۴،۹۹۵ دلار خواهد بود که این رقم برای تیپ های 2LT و RS به ترتیب به رقم های ۴۷،۵۹۵ و ۵۱،۹۹۵ دلار خواهد رسید. بالاترین تیپ بلیزر برقی مدل ۲۰۲۴ نیز که همان تیپ SS است دارای برچسب قیمتی ای با رقم ۶۵،۹۹۵ دلار است که بنا به آپشن ها و امکاناتی که به آن اضافه می شود این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد.

شورولت بلیزر الکتریکی

منبع: motortrend

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *