دانستنیها

علائم خرابی دینام خودرو چیست؟

علائم خرابی دینام خودرو

علائم خرابی دینام خودرو را بیشتر بشناسیم

دینام خودرو علیرغم ساختار ساده ای که دارد، اما نقش اساسی و مهمی را در سیستم فنی خودرو ایفا میکند. دینام خودرو از چند بخش ساده و کوچیک تشکیل شده که جریان برق مورد نیاز برخی تجهیزات خودرو مانند چراغ های جلو، برف پاک کن ها و دیگر تجهیزات برقی را فراهم می کنند. روشن شدن یک چراغ اخطار، کم سو شدن نور چراغ های جلو و صدای جیر جیر از زیر کاپوت خودرو برخی از علائم خرابی دینام خودرو هستند. برای اینکه بتوانیم به خوبی از دینام خودرو مراقبت و نگهداری کنیم، نیاز است تا با علائم خرابی دینام خودرو آشنا شویم و آن ها را به خوبی بشناسیم. در این مقاله با وبسایت spmashin همراه باشید تا علائم خرابی دینام خودرو را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

دینام خودرو چیست؟

دینام خودرو (Car Alternator)، یکی از تجهیزات حیاتی و مهم در سیستم فنی خودرو است که وظیفه شارژ کردن باتری و تامین انرژی لازم جهت استارت خودرو را فراهم میکند. علیرغم قسمت های ساده ای که در کار کردن دینام نقش دارند، وظیفه ای که آن ها ایفا می کنند یک وظیفه حیاتی و مهم است. خراب شدن دینام خودرو عملا خودرو شما را فلج می کند. به دلیل اهمیت بالای دینام خودرو نیاز است تا با علائم خرابی دینام خودرو آشنا شوید تا بتوانید در سریعترین زمان ممکن به رفع مشکل دینام ماشین بپردازید.

علائم خرابی دینام خودرو

نشانه های خرابی دینام ماشین چیست؟

در ادامه قصد داریم تا به سراغ بررسی نشانه های نقص و خرابی دینام ماشین برویم و با آن ها بهتر آشنا شویم. با spmashin همراه باشید.

چراغ هشدار پشت آمپر:

روی صفحه کیلومتر بیشتر خودروها یک چراغ هشدار مخصوص دینام خودرو تعبیه شده است که هنگام بروز مشکل و خطا در عملکرد دینام این چراغ هشدار روشن می شود. این چراغ هشدار دهنده به سیستم های کامپیوتری خودرو متصل بوده و مقدار ولتاژ خروجی از دینام را بررسی می کند. در صورتی که مقدار ولتاژ دینام از محدوده مورد انتظار خارج شود، این چراغ هشدار دهنده روشن می شود.

علائم خرابی دینام خودرو - 1

کم سو شدن نور چراغ های خودرو:

از دیگر علائم خرابی دینام خودرو می توان به ضعف عملکرد تجهیزات برقی خودرو اشاره کرد. در صورتی که دینام خودرو دارای نقص باشد، تجهیزات برقی نمی توانند عملکرد مطلوبی را از خود به جای بگذارند. معمولا کم سو شدن چراغ ها را می توان از جمله نشانه های دانست که دینام خودرو را مورد هدف قرار می دهد و از جمله علائم خرابی آن خواهد بود.

مطالب مرتبط – 5 نکته جذاب در مورد باتری خودرو

عدم کار کردن باتری خودرو:

اگر از سلامت دینام باتری خودرو اطمینان دارید و خودرو شما استارت نمی خورد، علت آن وجود اشکال در سیستم استارت خودرو است. اما وقتی دینام دارای مشکل باشد، باتری خودرو برای اینکه بتواند جریان مورد نیاز را داشته باشد، باید جریان بیشتری را از دینام بیرون بکشد تا در این صورت بتواند نقص دینام را جبران کند. در این صورت باتری خودرو از کار می افتد و دیگر کارایی ندارد. بنابراین اگر باتری شما از لحاظ استارت مشکل داشت و باتری خودرو نتوانست عملکرد مورد نظر را ارائه دهد، می تواند یکی از علائم خرابی دینام خودرو شما باشد.

علائم خرابی دینام خودرو - 2

قطع شدن و سوختن اتصالات:

از دیگر علائم خرابی دینام خودرو می توان به لق و یا قطع شدن اتصالات برقی اشاره کرد. ممکن است جریان برقی که دینام آن را تولید می کند، توسط سیم ها منتقل نشود و شدت جریان کاهش پیدا کند. در صورتی این نقص در اتصالات خودرو ادامه پیدا کند، می تواند سبب سوختن سیم اتصالات شود. بنابراین بهتر است تا در این مورد نیز به سرعت به نزدیک ترین مکانیکی مراجعه کرده و مشکل دینام را برطرف نمایید.

سخن نهایی

در این مقاله با یکدیگر علائم خرابی دینام خودرو را بررسی کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. شما عزیزان می توانید هر گونه سوال و پیشنهاد خودرو را با کارشناسان spmashin در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *