اخبار و بررسی ها

فورد جی تی به پایان راه خود رسید

فورد جی تی

شرکت خودروسازی آمریکایی فورد اعلام کرد که تولید نسل دوم فورد جی تی در ماه دسامبر سال میلادی جاری به پایان خواهد رسید. در ادامه با spmashin همراه باشید تا جزییات توقف تولید ابرخودرو فورد جی تی را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

فورد به صورت رسمی اعلام کرد که نسل دوم فورد جی تی (Ford GT) در ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ به پایان راه خود خواهد رسید. این ابرخودرو فورد حاصل افتخار و میراث فورد در مسابقات خودرویی در سراسر دنیا است. نسل فعلی فورد جی تی به مانند خودرو افسانه ای فورد جی تی ۴۰ (Ford GT40)، تنها برای یک هدف و آن هم بردن مسابقات ۲۴ ساعته لمانز (Le Mans) ساخته شد. این ماموریت در اولین اقدام فورد جی محقق شد. در حال حاضر فورد تا پایان دسامبر سال میلادی جاری ۲۵۰ دستگاه دیگر از فورد جی تی را تولید خواهد کرد و سپس خط تولید آن متوقف خواهد شد.

فورد جی تی

مطلب مرتبط – استون مارتین والهالا ۲۰۲۴ عرضه می شود

نسل فعلی فورد جی تی در سال ۲۰۱۶ میلادی، در سالگرد ۵۰ سالگی برد تاریخی فورد در مسابقات لمانز سال ۱۹۶۶، که در آن فورد توانست با خودرو افسانه ای فورد جی تی ۴۰ فراری را شکست دهد، رونمایی شد. فورد با تولید ۱۳۵۰ دستگاه خودرو به نسل فعلی فورد جی تی پایان خواهد داد. بنابراین علاقمندان صنعت خودرو باید منتظر بمانند تا فورد نسل سوم و جدید آن را رونمایی کند و مجدد نام خودرو افسانه ای خودرو را بر سر زبان ها بیاندازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *