اخبار و بررسی ها

فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳، پیکاپ جذاب آلمانی

فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳

کمپانی خودروسازی فولکس واگن به تازگی از نسخه جدید پیکاپ خود با نام فولکس واگن آماروک (Volkswagen Amarok) برای سال ۲۰۲۳ میلادی رونمایی کرده است. در ادامه با spmashin همراه باشید تا جزییات فنی و مشخصات مربوط به پیکاپ فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳ را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش spmashin, فولکس واگن به تازگی نسل جدید پیکاپ موفق خود یعنی آماروک را برای سال آینده میلادی معرفی کرده است. نسل جدید آماروک شاهد تغییرات بسیار زیادی چه در زمینه ظاهری و چه در زمینه پیشرانه و قوای محرکه داشته است. نسل جدید پیکاپ فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳ ادامه دهنده مسیر نسل قبلی خود است که فولکس واگن موفق شد تا بیش از ۸۳۰ هزار دستگاه از آن را از سال ۲۰۱۰ تا کنون به فروش برساند.

مطلب مرتبط –فراری SF90 استرادل ناویتک، ابرخودرو ۱۱۰۰ اسب بخاری

فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳

نمای خارجی فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳

فولکس واگن در نسل جدید آماروک به سراغ پلتفرم T6 فورد رفته است. همین امر باعث شده تا فولکس واگن توانایی توسعه نسخه های تک کابینه و دو کابینه را برای پیکاپ جدید خود داشته باشد. نسخه دو کابین فولکس واگن آماروک مدل ۲۰۲۳ طولی معادل ۵.۳۵ متر دارد که نشان از رشد ۹۶ میلیمتری نسبت به گذشته دارد.

فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳

فاصله بین دو محور خودرو نیز با افزایش ۱۷۳ میلیمتری به رقم مناسب ۳،۲۷۰ میلیمتر رسیده است که نشان از فضای مناسب داخل خودرو و افزایش توانایی های آفرود نسل جدید آماروک دارد. چراغ های جدید LED در قسمت جلو و عقب خودرو ، رینگ های ۱۸ یا ۲۱ اینچی جذاب و مدرن و همچنین تغییرات چشمگیر در قسمت سپر و جلوپنجره از جمله تغییراتی که به خوبی در نسل جدید فولکس واگن آماروک خودنمایی می کنند.

فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳

نمای داخلی آماروک ۲۰۲۳

فضای کابین نسل جدید آماروک فولکس واگن نیز به صورت کامل دسخوش تغییر شده است. یک مانیتور ۱۰ یا ۱۲ اینچی لمسی، متناسب با تریمی که برای خودرو انتخاب می کنید، وظیفه سیستم اطلاعات و مولتی مدیا خودرو را بر عهده خواهد داشت.

فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳

پشت آمپر خودرو به صورت کامل دیجیتالی شده و متناسب با تریم خودرو می تواند اندازه ای ۸ یا ۱۲ اینچی داشته باشد. سیستم صوتی با کیفیت هارمن کاردون (Harman Kardon)، ترمز دستی برقی، صندلی های برقی با قابلیت تنظیم در ۱۰ جهت مختلف و امکانات رفاهی متعدد دیگر از جمله تغییراتی است که در داخل کابین فولکس واگن آماروک مدل ۲۰۲۳ اتفاق افتاده است.

فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳

مشخصات فنی فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳

فولکس واگن برای پیکاپ جدید خود انواع پیشرانه های مختلف متناسب با بازارهای گوناگون را توسعه داده است. پیشرانه نخست آن، یک پیشرانه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر دیزلی است که در نسخه تک توربوشارژ قادر به تولید توان ۱۴۸ و ۲۲۸ اسب بخاری است و در مدل های تویین توربوشارژ توان های ۲۰۱ و ۲۰۷ اسب بخاری رو خروجی می دهد. موتور دیگر آماروک ۲۰۲۳، یک پیشرانه ۳.۰ لیتری شش سیلندر دیزلی است ،که متناسب با بازاری که در آن به فروش می رسد، توان های ۲۳۷ و ۲۴۷ اسب بخاری خواهد داشت.

فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳

فولکس واگن اما از موتورهای بنزینی نیز دریغ نکرده است. نخستین پیشرانه بنزینی نسل جدید آماروک یک پیشرانه ۲.۳ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ است که توانی معادل ۲۹۸ اسب بخار را تولید خواهد کرد. برای این پیشرانه ها فولکس واگن انواع سیستم های انتقال قدرت را در نظر گرفته است. گیربکس های ۵ سرعته و ۶ سرعته گیربکس های دستی فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳ را تشکیل می دهند.

فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳

گیربکس های ۶ سرعته و ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز دیگر آپشن های موجود برای خریداران است که می توانند خریداری نمایند. فضای بار پیکاپ جدید فولکس واگن حداکثر ۱۱۶۰ کیلوگرم بار را تحمل کرده و سقف خودرو نیز قادر به حمل باری تا حداکثر ۳۵۰ کیلوگرم را دارد. توانایی کشش خودرو نیز توسط فولکس واگن رقم ۳۵۰۰ کیلوگرم عنوان شده است.

فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳

فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳

فولکس واگن آماروک ۲۰۲۳

منبع: motor1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *