دانستنیها

هرآنچه باید در مورد فیلتر هوا اتاق بدانید

فیلتر هوا اتاق جی 5

فیلتر هوا اتاق

یکی از مهمترین فیلترهای خودرو، فیلتر اتاق خودر می‌باشد که تأثیر مهمی در هوای داخل کابین برای تنفس راننده و سرنشینان در این روز‌های آلوده دارد.
فیلتر هوای کابین خودرو وسیله‌ای برای تصفیه ذرات گرفته شده از هوای ورودی مدخل سیستم تهویه خودروی شماست. این ابزار به بهبود کیفیت و تصفیه هوای داخل خودرو از هرگونه آلایندگی و ناپاکی کمک می‌کند.
یکی از اجزا سیستم تهویه خودروهای جدید که معمولاً جزء موارد تعویضی در دوره‌های سرویس و نگهداری خودرو محسوب می‌گردد ، فیلتر هوای کابین خودرو می‌باشد.
هوای ورودی به کابین خودرو از طریق سیستم تهویه مطبوع و بخاری توسط این قطعه فیلتر گردیده و از ورود ذرات ، گرد و غبار و دیگر محرک‌های تنفسی به داخل کابین جلوگیری نموده و موجب می‌شود که حداکثر میزان هوای تمیز با کمترین آلودگی و صدا از دریچه‌های ورودی داشبورد وارد کابین گردد.

خودروهایی که در شهرهای پر ترددی مثل تهران و گاها در ترافیک‌های شهری ساعت‌ها می‌مانند، تعویض تعویض فیلتر هوای کابین جزء موارد اصلی در طی دورهای نگهداری از خودر به شمار می‌رود که نه تنها در بهبود و گردش سیستم تهویه کمک می‌کند بلکه در بهبود کیفیت گردش هوای خودرو هم مؤثر می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *