اخبار و بررسی ها

هنسی ونوم اف ۵ رودستر با قیمت سرسام آور معرفی شد

هنسی ونوم اف ۵ رودستر

کمپانی خودروسازی هنسی (Hennessey) به تازگی از نسخه کانورتیبل محصول خاص و منحصر ونوم اف ۵ خود با نام هنسی ونوم اف ۵ رودستر (Venom F5 Roadster) رونمایی کرد که بنا بر ادعا هنسی، این ابرخودرو سریعترین و قدرتمنترین خودرو کانورتیبل در جهان است. در ادامه این مطلب با spmashin همراه باشید تا به سراغ بررسی هنسی ونوم اف ۵ کانورتیبل و جزییات فنی بینظیر آن برویم.

هنسی ونوم اف ۵ رودستر

به گزارش spmashin، در سال ۲۰۱۹ بود که نخستین رندرهای مربوط به هنسی ونوم اف ۵ کانورتیبل منتشر شد و اکنون پس از گذشت ۳ سال، سرانجام هنسی از نسخه رسمی این محصول کانورتیبل فوق العاده رونمایی کرد. همانطور که اشاره کردیم، هنسی مدعی شده که ابرخودرو هنسی ونوم اف ۵ رودستر قدرتمندترین و سریعترین محصول کانورتیبل در جهان صنعت خودرو به شمار می رود. برای بررسی ادعا هنسی کافی است تا به سراغ مشخصات فنی این ابرخودرو برویم.

هنسی ونوم اف ۵ رودستر

هنسی ونوم اف ۵ رودستر یک پیشرانه ۶.۶ لیتری V8 تویین توربوشارژ دارد که در میانه بدنه خودرو قرار گرفته است. این پیشرانه هیولا قادر است تا توانی معادل ۱۸۱۷ اسب بخار و گشتاوری ۱۶۱۷ نیوتون متر را از اگزوزهای خود خروجی دهد. وظیفه انتقال خودرو در محصول جدید هنسی توسط یک گیربکس ۷ سرعته نیمه اتوماتیک انجام میپذیرد. هنسی مدعی شده که نسخه رودستر ونوم اف ۵ قادر است تا سرعتی بیش از سرعت ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند که یک سرعت دیوانه کننده است.

هنسی ونوم اف ۵ رودستر

در حال حاضر سریعترین محصول هنسی، هنسی ونوم جی تی اسپایدر (Venom GT Spyder) است که توانسته تا سرعتی ۴۲۷ کیلومتر بر ساعتی را به ثبت برساند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا ونوم اف ۵ رودستر هنسی می تواند لقب سریعترین خودرو کانورتیبل در جهان و همچنین محصول تاریخ هنسی را برای خود به دست بیاورد یا خیر.

هنسی ونوم اف ۵ رودستر

از لحاظ ظاهری، هنسی ونوم اف ۵ رودستر شباهت زیادی به نسبت نسخه کوپه خود دارد و تنها قسمتی که مربوط به سقف کانورتیبل آن می شود دچار تغییر شده است. سقف جدید محصول هنسی ۹ کیلوگرم وزن دارد و برای تولید آن از فیبرکربن استفاده شده است.

هنسی ونوم اف ۵ رودستر دارای وزنی معادل ۱۴۰۶ کیلوگرم است که نسبت به نسخه کوپه خود کمی سنگین تر است. هنسی قرار است تا تنها ۳۰ دستگاه از این ابرخودرو را تولید کند که برچسب قیمتی هر یک از آن ها رقم گزاف و سرسام آور ۳ میلیون دلار است که با توجه به آپشن ها و پکیج های مختلفی که بر روی آن نصب می شود قیمت آن بالاتر نیز خواهد رفت.

هنسی ونوم اف ۵ رودستر

منبع: motor1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *