دانستنیها

هیوندای آیونیک 5 بهترین خودرو ۲۰۲۲ لقب گرفت

بهترین خودرو ۲۰۲۲

هیوندای آیونیک ۵ (Hyundai Ioniq 5) توانست لقب بهترین خودرو ۲۰۲۲ را در رقابت World Car Awards را مال خود کند. در ادامه با spmashin همراه باشید تا جزییات برنده شدن هیوندای آیونیک ۵ در این رقابت و برنده ها در دسته بندی های دیگر را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش spmashin, در نمایشگاه خودرو نیویورک امسال، برترین خودروهای جهان در دسته بندی های گوناگون طی رقابتی موسوم به World Car Awards معرفی شدند که طی آن محصول الکتریکی فوق العاده موفق هیوندای آیونیک ۵ توانست بالاتر از رقیبان در صدر بهترین خودرو جهان قرار بگیرد.

۳ فینالیست این رقابت محصولات فورد ماستنگ Mach-E، کیا EV6 و آئودی آیونیک ۵ بودند که در نهایت این هیوندای بود که توانست این مقام را از آن خود کند. علاوه بر لقب بهترین خودرو جهان، هیوندای آیونیک ۵ توانست در دسته برترین خودرو الکتریکی جهان (World Electric Vehicle Of The Year) نیز رقبای آلمانی خود، یعنی مرسدس بنز EQS و آئودی ای-ترون جی تی (Audi E-Tron GT) را شکست دهد. خالی از لطف نیست که بگوییم این محصولات آلمانی از لحاظ قیمتی تفاوت فاحشی را با محصول هیوندای دارند.

بهترین خودرو ۲۰۲۲

اما افتخار آفرینی هیوندای آیونیک ۵ به همینجا ختم نمیشود. این محصول کره ای توانست تا در دسته بندی بهترین خودرو جهان (World Design Category) از لحاظ طراحی نیز مقام اول را کسب کند. رقبای هیوندای آیونیک در این قسمت محصولات کیا EV6 و آئودی ای-ترون جی تی بودند.

در دسته بندی دیگر، آئودی ای-ترون جی تی ای وی (Audi E-Tron GT EV) توانست لقب بهترین جهان از لحاظ عملکرد فنی (World Performance Car) را از آن خود کند تا آئودی دست خالی این مراسم را ترک نکند. لقب لوکس ترین محصول جهان (World Luxury Car) نیز به محصول برقی شگفت انگیز مرسدس بنز، یعنی مرسدس بنز EQS رسید تا بنز نیز سهمی از مراسم برترین محصولات صنعت خودرو جهان داشته باشد. در نهایت نیز تویوتا یاریس (Toyota Yaris) توانست تا بهترین خودرو شهری جهان (World Urban Car) لقب بگیرد.

منبع: motor1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *