اخبار و بررسی ها

پای تسلا به ترکیه باز شد

تسلا در ترکیه

شرکت آمریکایی و مشهور تسلا موتورز (Tesla) اعلام کرد که به صورت رسمی وارد بازار خودرو کشور ترکیه خواهد شد و محصولات خود را در این بازار نیز به فروش خواهند رساند. در ادامه با spmashin همراه باشید تا جزییات ورود تسلا به ترکیه را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

در سال گذشته میلادی، تسلا توانست تا ۹۳۶ هزار دستگاه از محصولات خود را در سراسر دنیا به فروش برساند که یک آمار فوق العاده برای این شرکت خودروسازی آمریکایی به شمار می رود. فروش تسلا در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ شاهد رشد ۸۷ درصدی بوده که حکایت از افزایش محبوبیت این برند خودروسازی در اقسا نقاط دنیا دارد. بازار خودرو آمریکا و چین همچنان بزرگترین سهم را در آمار فروش تسلا در سال گذشته داشته اند.

مطلب مرتبط – رکورد فروش لامبورگینی شکست

با این حال تسلا برنامه دارد تا فروش جهانی محصولات خود را افزایش دهد و در اروپا نیز فعالیت خود را بیشتر کند. تسلا برنامه دارد تا در ترکیه مبلغ ۵۰ میلیون لیر را جهت تولید و فروش محصولات خود در این کشور سرمایه گذاری کند. در سال گذشته، نزدیک به ۴ هزار خودرو الکتریکی در کشور ترکیه به فروش رفته که در مقایسه به تعداد ۱۶۰۰ دستگاهی در سال ۲۰۲۰ نشان از رشد قابل توجهی دارد. تسلا در حال حاضر بر روی گسترش ایستگاه شارژ سریع خود در سراسر ترکیه کار می کند. باید منتظر ماند و دید که ورود تسلا به بازار خودرو ترکیه چه تاثیری را روی بازار این کشور خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *