اخبار و بررسی ها

پورشه با ارزش ترین برند خودروسازی در اروپا شد

پورشه

شرکت خودروسازی پورشه (Porsche) توانست با با پشت سر گذاشتن فولکس واگن به ارزشمندترین شرکت خودروسازی در اروپا تبدیل شود. در ادامه با spmashin همراه باشید تا آمار و ارقام مربوط به ارزش پورشه به عنوان ارزشمندترین برند خودروسازی اروپایی را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش spmashin, تقریبا ماه گذشته میلادی بود که شرکت پورشه برای نخستین بار سهام خود را به صورت عمومی وارد بازار بورس کشور آلمان کرد. این کار از سوی پورشه به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین خودروسازهای اروپایی سبب شد تا این برند بتواند با پشت سر گذاشتن فولکس واگن، لقب با ارزش ترین برند خودروسازی اروپایی را از آن خود کند.

مطلب مرتبط – رشد آمار فروش جنسیس در بازار خودروهای لوکس

هفته گذشته ارزش هر یک از سهام های پورشه به مبلغ ۹۳ یورو رسید و همین امر سبب شد تا ارزش خالص شرکت پورشه به مبلغ فوق العاده ۸۵ میلیارد یورو برسد. همین امر باعث شد تا پورشه بتواند از فولکس واگن، با ارزشی معادل ۷۷.۸ میلیارد یورو پیشی بگیرد و با ارزش ترین برند خودروسازی در کل قاره سبز لقب بگیرد. در رده های بعدی مرسدس بنز با ارزش ۵۷.۲ میلیارد یورو، بی ام و با ارزش ۴۷.۵ میلیارد یورو و گروه استلانتیس با ارزش ۳۹.۷ میلیارد یورو قرار دارند.

منبع: motor1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *