دانستنیها

هر آنچه باید در مورد پولی هرزگرد تسمه هیدرولیک بدانید

پولی هرزگرد تسمه هیدرولیک

پولی هرزگرد تسمه هیدرولیک از قطعات مربوط به موتور بوده که نقش آن تنظیم موقعیت تسمه هایی است که به میل لنگ متصل می‌باشند . پولی هرزگرد سبب می شود که قطعات موتور دارای حرکتی یکنواخت وهم زمان باشند.

علائم و دلایل خرابی پولی هرزگرد تسمه هیدرولیک

پولی هرزگرد تسمه هیدرولیک روی یک بلبرینگ سوار است و اگر بلبرینگ آسیب ببیند هرزگرد به صدا افتاده و به‌سرعت کارایی خود را از دست می‌دهد و دقیقا برخلاف وظیفه خود عمل می‌کند، یعنی به‌جای اینکه روند چرخش تسمه را تسهیل کند، مانند یک ترمز برای تسمه عمل کرده و نهایتا باعث پاره شدن آن می‌شود.
اگر در سفت‌کردن تسمه از ابزار مخصوص استفاده نشود، در صورت شل بسته‌شدن، تسمه درست کار نمی‌کند و ادوات مرتبط به آن درست از قدرت موتور بهره نمی‌برند و در صورتی که خیلی سفت بسته شود، باعث فشار آوردن برروی تسمه می‌شود. اعمال فشار بر روی تسمه که یک جسم الاستیک است مستقیما به خود هرزگرد برمی‌گردد و باعث می‌شود تا بلبرینگ‌های زیر آن آسیب ببنند (به اصطلاح فنی کچل شوند) و هرزگرد به مرور زمان به صدا بیافتد
جیر جیر کردن اولین نشانه خراب شدن یا مستهلک شدن پولی هرزگرد تسمه هیدرولیک است. اگر به صدای جیر جیر اهمیت ندهید می‌تواند در مدت زمان کوتاهی تبدیل به یک مشکل بزرگ‌تر شود. بدترین حالتی که می‌تواند پبش بیاید این است که در اثر آسیب وارده به بلبرینگ‌ها، هرزگرد قفل کرده و در نهایت تسمه را پاره کند. در بروز این اتفاق، دلایلی مانند بد بسته شدن خود هرزگرد و درست جا نیافتادن شیارهای تسمه روی شیارهای فولی بسیار تاثیرگذار هستند.

برای مشاهده محصولات پولی هرزگرد اورجینال وبسایت spmashin و خرید آن با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت می توانید از اینجا اقدام نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *