دانستنیها

هر آنچه باید در مورد پمپ بنزین جک بدانید

پمپ بنزین جک

پمپ بنزین یکی از قطعات خودرو است که معمولا در باک بنزین تعبیه شده و وظیفه پمپاژ بنزین را از باک به موتور خودرو دارد. این قطعه حیاتی اگر به درستی کار نکند، خودرو نمی تواند عملکرد مناسبی داشته باشد و در اکثر موارد به علت نرسیدن بنزین به موتور و عدم انجام عمل احتراق، خودرو خاموش می گردد.

دلایل خرابی پمپ بنزین جک

یکی از شایع ترین دلایلی که پمپ بنزین از کار می افتد، سوختن آن می باشد. سوختن پمپ بنزین می تواند دلایل زیادی داشته باشد که یکی از آن ها داغ شدن بیش از حد پمپ می باشد که معمولا با پایین رفتن سطح بنزین در باک خودرو، پیش می آید. اگر ما مدت زیادی خودرو را در حالتی که بنزین آن کم است روشن نگاه داریم، ممکن است به دلیل عدم تماس مناسب پمپ با بنزین، این دستگاه داغ شده واز کار بیفتد.
یکی دیگر از دلایلی که ممکن است پمپ بنزین خودروی شما از کار بیفتد، سوختن فیوز پمپ بنزین می باشد.
فیوز پمپ معمولا در جعبه فیوز خودرو قرار می گیرد و در صورتی که بسوزد، پمپ بنزین نیز از کار خواهد افتاد. پیشنهاد می شود قبل از اینکه اقدام به تعویض پمپ بنزین خود نمایید، حتما فیوز پمپ را نیز بازدید کنید تا در صورتی خرابی این قطعه، اول آن را تعویض نمایید که هزینه ای بسیار پایین تر خواهد داشت.
یکی دیگر از دلایلی که ممکن است منجر به از کار افتادن و سوختن پمپ بنزین خودرو شود، استفاده از سوخت نامرغوب و یا سوخت حاوی آلودگی در باک می باشد. به علت فرسودگی باک خودرو، ممکن است در طول زمان قطعات آلودگی در آن ایجاد شود که اگر سطح سوخت خودرو کمتر از میزان استاندارد شود، ممکن است پمپ بنزین این آلودگی های ته نشین شده را نیز به سمت خود هدایت کرده و باعث وارد آمدن فشار زیادی بر خود شود که در نهایت منجر به سوختن آن می شود.

علائم خرابی پمپ بنزین جک

شنیده شدن صدای بلند از باک

پمپ بنزین خودرو معمولا صدای آرامی دارد که آزار دهنده نیست. شنیده شدن صداهای بلند از باک خودرو می‌تواند به دلیل خرابی پمپ بنزین باشد.

اشکال در روشن شدن خودرو

پمپ فرسوده سبب می‌شود که خودرو به درستی روشن نشود و در روشن شدن خودرو اختلال وارد شود به صورتی که شاید نیاز باشد سوئیچ را چند بار باز و بسته کنید.

افزایش مصرف بنزین و کاهش شتاب خودرو

همانطور که گفته شد پمپ بنزین سوخت را از باک به موتور می‌رساند بنابراین هرگونه اشکال در پمپ سوخت سبب پایین آمدن بازدهی موتور خودرو می‌شود.

روشن نشدن خودرو

روشن نشدن خودرو می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که سوختن پمپ بنزین یکی از آنهاست. وقتی پمپ نتواند سوخت را به موتور برساند، خودرو روشن نمی‌شود.

به گوش نرسیدن صدای پمپ بنزین

یکی دیگر از علائم خرابی پمپ بنزین به گوش نرسیدن صدا بعد از باز کردن سوئیچ است.

ریپ زدن خودرو در سرعت ثابت

هنگامی که بنزین کافی به موتور نرسد، خودرو نمی‌تواند سرعت ثابت خود را حفظ کند. این مشکل می‌تواند سبب از دست رفتن کنترل خودرو شود.

افزایش شتاب ناگهانی

اگر سوخت پمپاژ شده به موتور خودرو زیاد باشد، شتاب خودرو خود به خود افزایش پیدا می‌کند.

اصول نگهداری پمپ بنزین جک

پمپ بنزین خودرو یکی از قطعات حیاتی برای به حرکت در آوردن خودرو محسوب می‌شود و خرابی آن ممکن است خطرات بسیاری را ایجاد کند. پایین رفتن بیش از حد میزان بنزین در باک و رانندگی با این وضعیت می‌تواند عمر پمپ بنزین تا حد قابل توجهی کم کند. همچنین استفاده از سوخت مرغوب یکی از عوامل مهم برای افزایش طول عمر پمپ بنزین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *