اخبار و بررسی ها

افزایش چشمگیر فروش خودروهای پلاگین هیبریدی در دنیا

فروش خودروهای پلاگین هیبریدی

با توجه به آمار های منتشر شده، فروش خودروهای پلاگین هیبریدی در سراسر دنیا در سال ۲۰۲۱ با افزایش چشمگیری روبرو بوده است. در ادامه با spmashin همراه باشید تا با جزییات فروش محصولات الکتریکی در دنیا در سال ۲۰۲۱ میلادی بیشتر آشنا شویم.

طبق آمار منتشر شده، در سال ۲۰۲۱ تعداد ۶.۵ میلیون دستگاه خودرو پلاگین هیبریدی در دنیا به فروش رفته است که حاکی از افزایش چشمگیر محبوبیت این خودروها در میان مردم دارد. تنها در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، تعداد ۹۰۰ هزار سفارش جهت خرید محصولات الکتریکی در سراسر دنیا ثبت شده است که نشان از یک رکورد جدید در این زمینه دارد. رکورد قبلی مربوط به ماه نوامبر سال گذشته با تعداد ۷۲۰ هزار سفارش بود.

مطلب مرتبط – پای تسلا به ترکیه باز شد

طبق این میزان سفارش، تعداد سفارشات در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ نشان از رشد ۵۹ درصدی داشته است. به طور کلی، در سال ۲۰۲۱ میلادی تعداد ۶.۵ میلیون دستگاه از خودروهای پلاگین هیبریدی که نسبت به تعداد ۳.۱ میلیونی در سال ۲۰۲۰، نشان از رشد ۱۰۸ درصدی داشته است.

 

در میان مدل های پر فروش می توان به تسلا مدل ۳ (Tesla Model 3) و تسلا مدل وای (Tesla Model Y) اشاره داشت. تعداد ۹۱۱ هزار دستگاه از تعداد ۶.۵ میلیون دستگاه خودرو فروش رفته در سال ۲۰۲۱، مربوط به تسلا مدل ۳ و تسلا مدل وای بوده است. تسلا مدل ۳ توانست با ثبت رکوردی جدید، برای چهارمین بار پیاپی، در سال های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به پر فروش ترین خودرو الکتریکی در سراسر جهان تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *