اخبار و بررسی ها

خودروسازان در کیفیت رنگ خودروها تقلب می‌کنند؟

تقلب در کیفیت رنگ خودرو

ادعاهایی در رابطه با ضعف در کیفت رنگ خودروهای داخلی در فضای مجازی منتشر شد. آیا این ادعا صحت دارد؟ کیفیت رنگ خودروها در چه سطحی است؟ در ادامه با spmashin همراه باشید تا جواب تمامی این سوالات را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش spmashin به نقل از تجارت نیوز، ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن عنوان می‌شود که ضخامت رنگ خودرویی ایرانی ۲۷ میکرون است. اما استاندارد ضخامت رنگ خودروها ۱۰۰ اعلام شده است.

سایپا نیز در واکنش به این ویدیو اعلام کرد کیفیت رنگ محصولات سایپا استاندارد است. این شرکت همچنین اعلام کرد ضخامت رنگ محصولات سایپا بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میکرون است.

اما ایران‌خودرو واکنشی به این ادعا نشان نداد.

بررسی سطح کیفی رنگ خودروهای ایرانی

آیا این ادعا صحت دارد و کیفیت رنگ خودروها پایین است؟

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت:  خط رنگ خودروساز‌ها ED است. این خط رنگ نیز آخرین دستاورد تکنولوژی دنیا است. البته این تکنوژی در ایران قابل ساخت نیست و وارد کشور می‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه توضیح داد: اما بحث دیگری در مورد رنگ خودرو وجود دارد. ضخامت در انواع خودرو متفاوت است. اما به نظر نمی‌رسد که ضخامت رنگ را کم کنند.

او افزود: خط‌های رنگ خودروسازان به صورت کامل اتوماتیک است و کار دست نیست. در نتیجه در فرایند رنگ خودرو دخالتی نمی‌شود.

نظارتی بر کیفیت خودرو نیست

اما عماد جعفری، کارشناس خودرو به تجارت‌نیوز گفت: کیفیت رنگ خودروها در کل بعد از تحریمات افت داشته است. در حال حاضر نیز تمرکز بر تعداد تولید خودرو است و بر کیفیت توجهی نمی‌شود.

جعفری ادامه داد: اما بحث ضخامت رنگ خودرو متفاوت است. سالن رنگ فرایندی دارد. اما همه فراید رنگ بدنه به صورت اتوماتیک است. ربات‌ها فرایند رنگ پاشی را انجام می‌دهند. این ربات‌ها و تکنولوژی رنگ‌پاشی متعلق به آلمان است.

او توضیح داد: ممکن است در فرایند رنگ خودروها، خطایی از طرف ربات‌ها رخ دهد. در این شرایط با دست رنگ را درست می‌کنند یا دوباره بدنه خودرو را رنگ‌پاشی می‌کنند. اما نکته مهم در این شرایط این است که رنگ خودروها باید در آخر کنترل کیفی شود. اما خودروسازان این کار را انجام نمی‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *