اخبار و بررسی ها

رکورد فروش خودروهای برقی شکسته شد

فروش خودروهای برقی

به گزارش spmashin, طبق آمار منتشر شده، در سه فصل نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، تعداد ۳ میلیون دستگاه خودرو برقی در سراسر جهان به فروش رفته است که باعث شده تا رکورد فروش خودروهای برقی در دنیا شکسته شود.

داده های آماری منتشر شده حاکی از این است که در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، آمار فروش خودروهای برقی در دنیا برای نخستین بار از ۳ میلیون دستگاه فراتر رفته است. نکته جالب در این آمار، رشد ۹۶ درصدی فروش خودروهای برقی در کره جنوبی است. در کره جنوبی در حدود ۱.۷۶ میلیون دستگاه خودرو برقی به فروش رفته است که رتبه اول در دنیا را از این حیث به خود اختصاص داده است. همچنین در رده های بعدی می توان آمریکا را با فروش ۲۷۲،۵۵۴ دستگاه، آلمان با ۲۴۳،۸۹۲، انگلیس با ۱۳۱،۸۳۲ و فرانسه را ۱۱۴،۸۳۶ دستگاه مشاهده کرد.

در این بازه زمانی ۹ ماهه، از میان تمامی خودروهای فروش رفته در کره جنوبی، ۵\۵ درصد آن متعلق به خودروهای برقی بوده که این آمار در آمریکا و چین به ترتیب ۳\۲ و ۴\۹ درصد بوده است. بر اساس این گزارش، شرکت مشهور تسلا، بزرگترین تولید کننده خودروهای برقی در دنیا لقب گرفته و توانسته تا با فروش بیش ۶۲۵،۶۲۴ دستگاه این لقب را در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ برای خود به ارمغان آورد که سهم تسلا از خودروهای فروش رفته در دنیا بیش از ۲۰ درصد است.

با توجه به اینکه قیمت خودروهای برقی در حال کاهش بوده و همچنین عملکرد آن ها نیز به لطف تکنولوژی های روز دنیا در حال پیشرفت است، انتظار می رود که آمار فروش خودروهای برقی در سال آینده با افزایش همراه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *