اخبار و بررسی ها

فراری SF90 منصوری، شاهکار تیونینگ کار ایرانی

فراری SF90 منصوری

کمپانی منصوری (Mansory)، به عنوان یکی از برترین کمپانی های تیونینگ در دنیا به تازگی به سراغ ابرخودرو فراری SF90 رفته است و حاصل کار یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری با نام منصوری F9XX شده است. در ادامه با spmashin همراه باشید تا به سراغ جدیدترین شاهکار منصوری یعنی فراری SF90 منصوری برویم و جزییات فنی آن را با یکدیگر بررسی کنیم.

به گزارش spmashin، در سال گذشته منصوری به سراغ مدل های مختلفی از سری محصولات فراری جهت تیونینگ رفت. به تازگی این کمپانی تیونینگ مشهور به سراغ فراری SF90 استرادل (Ferrari SF90 Stradale) رفته است. شاهکار جدید منصوری با نام منصوری F9XX شناخته میشود که یک ابرخودرو ۱۱۰۰ اسب بخاری است.

فراری SF90 منصوری

طراحی ظاهری فراری SF90 منصوری

فراری SF90 منصوری نسبت به نسخه استاندارد تفاوت های بسیاری را از لحاظ ظاهری تجربه کرده تا به راحتی از نسخه معمولی فراری SF90 قابل تمایز باشد. کامپوننت های بدنه منصوری F9XX از کربن تقویت شده ساخته شده تا عملکرد فنی خودرو را بیش از پیش بهبود بخشد. بخش جدیدی که در قسمت سپر جلو اضافه شده سبب شده تا نیروی دون فورس (‌Downforce) در محور جلویی افزایش پیدا کند.

فراری SF90 منصوری

همچنین دو دیفیوزر اضافه شده در بخش عقب نیز باعث افزایش جریان هوا و نیروی دون فورس در محور عقب شده اند. یک اسپویلر بزرگ در بخش عقب اضافه شده که جهت بهبود آیرودینامیک خودرو به آن اضافه شده است.

فراری SF90 منصوری

طراحی اگزوزهای فراری SF90 منصوری نیز به صورت کامل دسخوش تغییر شده و به صورت یک دست در وسط بخش عقب قرار گرفته اند. کاپوت فول فیبر کربن جدید فراری SF90 نیز از دیگر تغییرات ظاهری منصوری بر روی این ابرخودرو به شمار می رود. رینگ های مشکی رنگ و جذاب ۲۲ اینچی نیز تغییرات ظاهری بیرون خودرو را تکمیل می کنند.

مطالب مرتبط – بنز SL300 گران ترین خودرو جهان شد

طراحی کابین فراری SF90 منصوری

داخل کابین محصول جدید منصوری با ترکیب رنگی مشکی و زرد طراحی شده است. فرمان خودرو چرم اسپرت منصوری را به عنوان کاور در دور خود مشاهده می کند. لوگو منصوری نیز بر روی فرمان خودرو و صندلی های اسپرت منصوری F9XX به خوبی قابل مشاهده است که به نوعی امضای منصوری بر روی کارهای خود به شمار می رود. استفاده از چرم و فیبر در کناره های در ها و سقف خودرو نیز از دیگر تغییراتی است که در داخل کابین فراری SF90 استرادل توسط منصوری اتفاق افتاده است.

فراری SF90 منصوری

مشخصات فنی منصوری F9XX

منصوری برای محصول F9XX یا همان فراری SF90 منصوری پیشرانه تویین توربوشارژ V8 نسخه استاندارد را تغییر داده تا خروجی آن به رقم ۹۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۸۰ نیوتون متر گشتاور برسد. این ارقام در مقایسه با قدرت ۷۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری نسخه استاندارد، پیشرفت قابل توجهی به شمار می رود. ترکیب شدن این پیشرانه هیولا با ۳ پیشرانه الکتریکی فراری SF90 سبب میشود تا فراری SF90 منصوری در مجموع ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت را از اگزوزهای خود خروجی دهد. این میزان قدرت باعث می شود تا منصوری F9XX تنها در مدت زمان ۲.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت را بتواند تجربه کند.

منبع:‌ Motor1

فراری SF90 منصوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *