دانستنیها

هر آنچه باید در مورد فیلتر هوا بدانید

فیلتر هوا

عمکلرد و نقش فیلترهوا را زیر ذره بین ببریم

فیلتر هوای خودرو هم به مانند سایر اجزای موتور دارای اهمیت فراوانی است و وجود آن برای خودرو الزامی است. همانطور که اسم این قطعه مشخص است نقش فیلتراسیون هوا را برعهده دارد. فیلتر هوا در حقیقت وسیله ای است که بر سر راه هوای ورودی به موتور خودرو قرار می گیرد و ذزات ناخالص موجود در این هوای ورودی را به خود جذب می کند و همچنین وظیفه کنترل میزان هوای ورودی به موتور را بر عهده دارد.
ذرات آلاینده بسیار زیادی درون هوا هستند که می توانند به خیلی از اجزای موتور آسیب برسانند و آنها را دچار فرسایش نمایند. سوپاپ ها، یاتاقان ها، رینگ های پیستون و همچنین بدنه سیلندرها از قطعاتی هستند که به راحتی مورد فرسایش قرار می گیرند. این ذراتی که باعث آسیب به موتور می شوند عبارتند از گرد و غبار موجود در هوا، دوده، گرده، رطوبت و خیلی از ذرات مضر دیگر. فیلتر هوای خودرو هم همین وظیفه را دارد یعنی از ورود این ذرات به داخل موتور و اجزای آن جلوگیری به عمل می آورد.
یکی از نکاتی که متخصصین خودرو و همچنین تعمیرکاران همواره به آن اشاره می کنند مصرف بالای بنزین در صورت استفاده از فیلتر هوای کثیف می باشد. و حتی به دلیل قیمت بالای سوخت خودرو ، از نظر اقتصادی، تعویض فیلتر به صورت مستمر و منظم بسیار به صرفه می باشد ضمن اینکه از برزو آسیب به خودرو هم جلوگیری می شود. در صورت کثیف بودن فیلتر هوای خودرو و شرایط نامساعد آن، میزان مصرف سوخت هم افزایش می یابد و باعث افزایش شاخص های آلایندگی در محیط زیست خواهد شد. و در حقیقت با تعویض فیلتر هوای خودرو می توانید به کاهش مصرف سوخت خودرو کمک کنید.

برای مشاهده و خرید فیلتر هوا اورجینال برای محصولات جک از وبسایت spmashin بر روی اینجا کلیک نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *