دانستنیها

راه های تشخیص قطعات اصلی و فیک خودرو چیست؟

راه های تشخیص قطعات اصلی و فیک خودرو چیست؟

قطعاتی گوناگونی دست به دست یکدیگر می دهند تا خودرو بتواند عملکرد مورد انتظار رو از خود نشان داده و به خوبی حرکت کند. این لوازم های یدکی درست به مانند اعضای موجود در بدن انسان هستند و هریک عضوی حیاتی برای خودرو به شمار می روند. با توجه به اهمیت فوق العاده قطعات خودرو برای آن، نیاز است تا با راه های تشخیص قطعات اصلی و فیک خودرو آشنا شویم. قطعات اصلی به مراتب عملکرد بهتری را از خود به جای می گذارند و سبب افزایش عمر خودرو می شوند. در حالی که قطعات فیک و تقلبی عمدتا کیفیت مناسبی نداشته و از عمر مفید خودرو نیز می کاهند. در این مقاله با وبسایت spmashin همراه باشید تا با یکدیگر راه های تشخیص قطعات اصلی و فیک خودرو را بررسی کنیم. 

قطعات اصلی خودرو به چه معناست؟

منظور از لوازم یدکی اورجینال و اصلی، قطعاتی است که توسط کارخانه سازنده خودرو تولید شده است و یا توسط شرکتی ساخته شده است که تحت نظارت مستقیم شرکت تولید کننده خودرو قرار دارد. قطعات اورجینال و اصلی بهترین سازگاری و کیفیت را با خودرو شما دارند و سبب افزایش عمر مفید خودرو شما خواهند شد. 

راه های تشخیص قطعات اصلی و فیک خودرو چیست؟

ضررهای ناشی از خرید لوازم یدکی تقلبی چیست؟

برخی افراد هنگام خرید قطعات خودرو (Auto Parts) تنها به قیمت و به صرفه بودن آن ها از نظر اقتصادی توجه می کنند. اما نکته حائز اهمیت این است که ضررهای ناشی از خرید قطعات فیک خودرو را نیز باید در نظر داشت. ضررهای مانند کاهش عمر مفید خودرو، خرابی های مکرر، هدر رفت زمان و هزینه و همچنین در برخی موارد خطرات جانی از جمله ضررهایی است که به واسطه خرید لوازم یدکی غیر اصل به دارنده خودرو وارد می شود. 

مقاله مرتبط – 4 دلیل خرید قطعه اصلی خودرو

راه های تشخیص قطعات اصلی و فیک خودرو چیست؟

اکنون که با مفهوم قطعات اصلی و آسیب های ناشی از خرید لوازم یدکی غیر اورجینال آشنا شدیم، نوبت به آن رسیده است تا راه های تشخیص قطعات اصلی و فیک خودرو را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم انتخابی درست و مناسبی را هنگام خرید داشته باشیم. اگر شما نیز به دنبال این هستید تا در بازار گسترده لوازم یدکی، قطعات اصل و اورجینال را تهیه نمایید، در ادامه با spmashin  همراه باشید. 

1- بررسی بسته بندی محصول:

یکی از راه های تشخیص قطعات اصلی و فیک خودرو، بررسی دقیق و موشکفانه بسته بندی آن است. وجود غلط املایی، رنگ متفاوت بسته بندی و کیفیت پایین تر بسته بندی از جمله مواری است که نشان از قطعه غیر اصل دارد. معمولا قطعات فیک خودرو دارای بسته بندی های تیره تر به همراه غلط املایی هستند. کیفیت و جنس بسته بندی نیز به خوبی می تواند بین جنس اصلی و فرعی تمایز ایجاد نماید. 

2- کشور سازنده قطعه:

از دیگر روش هایی که می توانید به کمک آن به اصل و یا غیر اصل بودن لوازم یدکی خودرو پی ببرید، بررسی کشور سازنده است. با توجه به بازار نابسمان خودرو و همچنین بازار گسترده لوازم یدکی، امکان وارد شدن کالاهای تقلبی از کشورهای نامعتبر وجود دارد. توجه کنید که قطعه ای که می خرید باید در کشور سازنده خود خودرو و یا کشورهای تحت نظارت کمپانی سازنده خودرو باشد. 

3- کد شناسایی :

معمولا در بسته قطعات خودرو، یک کد شناسایی جهت چک کردن با شماره سریال خودرو است. این موضوع یکی از راه های تشخیص قطعات اصلی و فیک خودرو است. به عنوان مثال در خودروهایی نظیر بنز و بی ام و، لوازم یدکی ای که خریداری می کنید باید متناسب با شماره شاسی و مدل خودرو شما باشد.

راه های تشخیص قطعات اصلی و فیک خودرو چیست؟

4- قیمت غیر معقول:

قیمت غیر معقول و خیلی ارزان نیز از دیگر نشانه های تقلبی بودن قطعه و لوازم یدکی خودرو است. برای اینکه بتوانید انتخابی درست و مناسب را داشته باشید، باید از بازار لوازم یدکی استعلام قیمت کنید تا با قیمت معقول قطعه مد نظر خود آشنا شوید. اگر با قطعه ای مواجه شدید که با قیمت پایین تر از عرف بازار به فروش می رسید، می توانید اطمینان حاصل کنید که آن قطعه غیر اصل است.

5- جنس قطعات:

از دیگر راه های تشخیص قطعات اصلی و فیک خودرو می توان به بررسی جنس قطعات اشاره کرد. نوع آلیاژ و مواد بکار رفته در ساخت قطعه به خوبی نمایانگر اصل یا فیک بودن آن قطعه هستند. کیفیت بالاتر به همراه استحکام و مقاومت بیشتر از جمله شاخصه های قطعه اصلی در مقایسه با لوازم فیک به شمار می رود.

راه های تشخیص قطعات اصلی و فیک خودرو چیست؟

سخن نهایی

به هیچ عنوان نمی توان اهمیت قطعات و لوازم یدکی را در علمکرد عالی و بی نقص خودرو کتمان کرد. در این مقاله سعی داشتیم تا راه های تشخیص قطعات اصلی و فیک خودرو را با یکدیگر بررسی کنیم تا بتوانیم خریدی مطمئن و مناسب را تجربه کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با کارشناسان spmashin در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *