اخبار و بررسی ها

مرسدس بنز ویژن EQXX، خودرو مفهومی الکتریکی بینظیر بنز

مرسدس بنز ویژن EQXX

مرسدس بنز به تازگی از خودرو مفهومی (کانسپت) خود با نام مرسدس بنز ویژن EQXX رونمایی کرده که ویژگی ها و مشخصات بینظیری را ارائه می دهد. در ادامه این مطلب با spmashin همراه باشید تا با یکدیگر به سراغ محصول جدید بنز و بررسی آن برویم.

مرسدس بنز ویژن EQXX

مشخصات ظاهری مرسدس بنز ویژن EQXX

از لحاظ طراحی، تیم طراحی مرسدس بنز (Mercedes Benz) به سراغ یک دیزاین کاملا مدرن و آینده نگرانه رفته اند. در قسمت جلویی خودرو مفهومی جدید مرسدس بنز شاهد بکار رفته چراغ های LED کشیده شده هستیم. یک لوگو بزرگ مرسدس بنز بر روی کاپوت خودرو نقش بسته است. دو چراغ خودرو نیز به کمک یک نوار LED به یکدیگر متصل شده اند تا چهره مدرن تری را برای محصول جدید بنز به ارمغان آورد. دو دریچه ورود هوا نیز بر روی کاپوت خودرو قرار گرفته تا آیرودینامیک خودرو به بهتر کند. جلوپنجره خودرو نیز با چراغ های بسیار کوچکی که به شکل لوگو بنز هستند مزین شده است.

مرسدس بنز ویژن EQXX

در بخش کناری شاهد بکار رفتن رینگ های ۲۰ اینچی از جنس منیزیم هستیم که بسیار سبک بوده و در عملکرد آیرودینامیک خودرو نیز تاثیر گذار هستند. در بخش پشتی نیز یک چراغ LED به صورت مورب در سراسر بخش عقب کشیده شده و نام  EQXX بر روی بخش مرکزی قسمت عقب حک شده است. مجصول جدید بنز از نظر ابعادی دارای ۴۶۳ سانتی متر طول و فاصله محوری ۲۸۰ سانتی متر است. وزن آن نیز به ۱۷۵۰ کیلوگرم می رسد.

مطلب مرتبط – بی ام و X6 M منهارت، یک هیولای واقعی

مرسدس بنز ویژن EQXX

مشخصات داخلی مرسدس بنز eqxx

فضای داخلی مرسدس بنز ویژن EQXX نیز فوق العاده است. اولین نکته ای که درون کابین خودرو توجهات را به خود جلب می کند، صفحه نمایش عظیم ۴۷.۵ اینچی است که در سراسر داشبورد خودرو کشیده است. این نمایشگر از سیستم مالتی مدیا بنز بهره برده و دارای رزولوشن 8k است تا سرنشینان خودرو هیچگونه کم و کسری از این بابت نداشته باشند.

مرسدس بنز ویژن EQXX

نکته جالب در مورد کابین سدان جدید بنز این است که درون آن از هیچگونه چرم حیوانی و هیچگونه ماده ای که از حیوانات بدست بیاید استفاده نشده تا با یک خودرو دوست دار محیط زیست نیز طرف باشیم. انواع و اقسام امکانات رفاهی نیز درون کابین قرار داده شده تا آن را به یک خودرو مفهومی بی نقص تبدیل کند. البته ممکن است نسخه تولیدی دارای تفاوت هایی از نظر ظاهری و داخلی با نسخه کانسپت خود داشته باشد.

مرسدس بنز ویژن EQXX

مشخصات فنی مرسدس بنز ویژن EQXX

کانسپت ویژن eqxx بنز یک خودرو مفهومی برقی است. توان مورد نیاز حرکتی آن از یک پک باتری ۱۰۰ کیلوواتی جهت تامین نیروی مورد موتور برقی خود بهره می برد. یک پیشرانه الکتریکی با توان ۲۰۱ اسب بخار وظیفه تامین قوای محرکه را بر عهده دارد. بنا به گفته بنز، این پیشرانه به قدری بهینه تولید شده است که ۹۵ درصد از توان تولید شده به سمت چرخ ها فرستاده می شود و تنها ۵ درصد از آن هدر رفت می شود.

مرسدس بنز ویژن EQXX

علاوه بر آن، ۱۱۷ سلول خورشیدی نیز در سقف خودرو کار شده اند که انرژی مورد نیاز برای سیستم تهویه، چراغ ها و سیستم مالتی مدیا را فراهم می کنند. نیروی ذخیره شده این سلول ها نیز برد حرکتی ۲۵ کیلومتری را علاوه بر برد خیره کننده ۱۰۰۰ کیلومتری با هر بار شارژ کامل باتری را برای مرسدس بنز ویژن EQXX به ارمغان می آورند.

هیچگونه خبری از سوی بنز جهت تولید نسخه انبوه این محصول مفهومی و کانسپت منتشر نشده است و باید منتظر ماند و دید که آیا شاهد نسخه تولیدی مرسدس بنز eqxx خواهیم بود یا خیر.

مرسدس بنز ویژن EQXX

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *