دانستنیها

نکات باتری خودرو:‌ 5 نکته جذاب در مورد باتری خودرو

نکات باتری خودرو

نگاهی متفاوت به نکات باتری خودرو

باتری خودرو یکی از قسمت های مهم خودرو است که زمینه ساز استارت موتور خودرو و تامین کننده تمامی قسمت های الکتریکی خودرو است. باتری خودرو ها علیرغم اینکه در عمل بسیار ساده به نظر می رسند، اما نکاتی در مورد باتری خودرو وجود دارد که شما را شگفت زده می کند. اینکه باتری خودرو به چه صورت کار می کند و چه تاثیری بر روی عملکرد دیگر قسمت های خودرو دارد، همگی جزو نکات باتری خودرو به شمار می روند که دانستن آن ها می تواند به علم خودرویی شما بیافزاید. در ادامه با وبسایت spmashin همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی نکات باتری خودرو بپردازیم و آن ها را زیر ذره بین ببریم.

دشارژ شدن باتری خودرو

یکی از نکات باتری خودرو که شما را شگفت زده می کند، این است که باتری خودرو به صورت اتوماتیک دشارژ می شوند. برای اینکه از دشارژ شدن باتری خودرو و کم شدن عمر آن ها جلوگیری کنیم، باید به صورت منظم خودرو را در فواصل مشخص در حال حرکت نگه دارید تا باتری خودرو فرصت شارژ کردن مجدد خود را پیدا کند. بنابراین، اگر خودرو را به صورت منظم در حال حرکت نگه داریم، می توانیم عمر باتری را دو برابر کنیم.

نکات باتری خودرو - 1

عمر پنج ساله باتری خودرو

اگر بتوانید یک باتری مناسب برای خودرو خود انتخاب کنید، به خوبی از آن مراقبت کنید و خودرو خود را به صورت منظم در حال حرکت نگه دارید و این اجازه را به باتری خودرو بدهید تا فرصت شارژ کردن دوباره خود را پیدا کند، می توانید از عمر ۵ ساله آن بهره مند شوید.

تاثیر باتری خودرو بر مصرف سوخت

یکی از نکات باتری خودرو که شاید از دید بسیاری از افراد پنهان مانده است، تاثیر باتری خودرو بر روی مصرف خودرو ماشین است. اگر باتری ماشین شما دارای نقص و عیب و ایراد باشد، سبب می شود تا دینام خودرو به قدرت بیشتری برای شارژ کافی باتری نیاز داشته باشد و در نتیجه فشار بیشتری بر روی باتری و موتور وارد خواهد شد و مصرف سوخت خودرو افزایش پیدا می کند.

#مطالب مرتبط – 5 روش جلوگیری از زنگ زدگی باتری خودرو

نکات باتری خودرو - 2

چراغ خطر باتری خودرو

هنگامی که چراغ خطر باتری ماشین (Car Battery Warning Light) در پشت آمپر روشن می شود، سریع به سراغ خرید باتری جدید نروید. این چراغ خطر همیشه به معنی وجود عیب و ایراد در باتری خودرو نیست. این چراغ خطر می تواند نشان وجود اشکال در سیستم شارژ شدن خودرو و یا اشکالات الکتریکی باشد. اما پیشنهاد می شود که قبل از اینکه مشکل جدی تر شود و به دیگر سیستم های برقی آسیب وارد کند، به نزدیک ترین مکانیکی برای رفع آن مراجعه کنید.

اهمیت سایز باتری خودرو

از دیگر نکاتی که در نکات باتری خودرو جذاب و مفید است، اهمیت سایز باتری است. سایز باتری را حتما باید متناسب مدل خودرو انتخاب کنید. اگر سایز باتری ماشین شما اشتباه باشد، هر چه قدر هم خودرو شما از مشخصات فنی عالی ای برخوردار باشد، نمی تواند آنطور که باید و شاید به شما خدمات برساند و نیاز شما را به صورت عالی برآورده کند.

نکات باتری خودرو - 3

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم تا برخی از نکات باتری خودرو را با یکدیگر بررسی کنیم و اهمیت آن در عملکرد قسمت های مختلف خودرو را زیر ذره بین ببریم. در صورت وجود هرگونه سوال و پیشنهاد با کارشناسان spmashin در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *