اخبار و بررسی ها

بوگاتی میسترال رودستر، شاهکار بینظیر بوگاتی

بوگاتی میسترال رودستر

شرکت بوگاتی (Bugatti) به تازگی از جدیدترین محصول خود با نام بوگاتی میسترال رودستر (Mistral Roadster) رونمایی کرد. بوگاتی میسترال آخرین محصول بوگاتی با پیشرانه مشهور و تاریخی W16 بوگاتی خواهد بود که از خط تولید این کمپانی فرانسوی خارج خواهد شد و سریعترین و قدرتمندترین خودرو رودستر در صنعت خودرو لقب خواهد گرفت. در ادامه با spmashin همراه باشید تا بوگاتی میسترال رودستر را با یکدیگر زیر ذره بین ببریم.

بوگاتی میسترال رودستر

به گزارش spmashin, شرکت بوگاتی در نمایشگاه خودرو Pebbel Beach از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. بوگاتی میسترال رودستر نام ابرخودرو جدید بوگاتی است که به عنوان آخرین محصول بوگاتی با پیشرانه مشهور W16 این شرکت خودروسازی عرضه خواهد شد. نام میسترال اشاره دارد به یکی از بادهای سهمگینی که در فرانسه می وزد. در ادامه به بررسی موشکافانه بوگاتی میسترال خواهیم پرداخت.

نمای ظاهری بوگاتی میسترال رودستر

از لحاظ ظاهری بوگاتی میسترال یک خودرو منحصر به فرد و خاص در سبد محصولات بوگاتی به شمار می رود. بوگاتی میسترال، مشابه دیگر محصولات اخیر، بر پایه بوگاتی شیرون ساخته شده است. در نمای جلویی خودرو چراغ های بسیار باریک LED که به صورت عمودی و مورب بر روی یکدیگر قرار گرفته اند را مشاهده می کند. جلوپنجره نعل اسبی شکل مشهور بوگاتی نیز در قسمت جلویی خودرو خودنمایی می کند. کاپوت کشیده و بزرگ به همراه دریچه های عظیم ورودی هوا در کناره های سپر از دیگر شاخصه های ظاهری بوگاتی میسترال در قسمت جلو هستند.

بوگاتی میسترال رودستر

در بخش کناری شاهد بکار رفتن رینگ های مدرن با طراحی بسیار جذاب هستیم. دریچه های ورودی هوا در این قسمت نیز کار شده اند تا به خنک کردن پیشرانه ۱۶ سیلندر این ابرخودرو کمک کنند.

بوگاتی میسترال رودستر

قسمت پشتی بوگاتی میسترال از لحاظ طراحی یک محصول بسیار منحصر به فرد است. چراغ هایی که به حالت X شکل طراحی شده ظاهری خاص را به میسترال می بخشند. قرار گیری نام بوگاتی با نورپردازی قرمز در میان چراغ ها و اگزوزهایی که به صورت چند ضلعی در قسمت پایینی بخش عقب قرار گرفته اند، طراحی میسترال را تکمیل می کنند.

بوگاتی میسترال رودستر

نمای داخلی بوگاتی میسترال

بوگاتی میسترال از لحاظ طراحی کابین شباهت بسیار زیادی به محصولات اخیر بوگاتی نظیر بوگاتی شیرون و بوگاتی دیوو دارد و تفاوت آنچنانی میان آن ها وجود ندارد.

بوگاتی میسترال رودستر

تنها تفاوت موجود از بین رفتن سقف بالای سر سرنشینان خودرو است. صندلی های اسپرت و باکیفیت، لوگو بزرگ بوگاتی در وسط فرمان و استفاده از چرم با کیفیت در سراسر کابین از دیگر شاخصه های کابین بوگاتی میسترال است.

بوگاتی میسترال رودستر

مشخصات فنی بوگاتی میسترال رودستر

همانطور که اشاره کردیم، بوگاتی میسترال آخرین محصولی خواهد بود که از پیشرانه ۱۶ سیلندر مشهور بوگاتی به عنوان قوای محرکه استفاده خواهد کرد. در قلب تپنده این ابرخودرو رودستر، یک پیشرانه ۸.۰ لیتری W16 کواد توربو قرار دارد که توانی معادل با ۱۵۷۷ اسب بخار را از خود خروجی خواهد داد.

بوگاتی میسترال رودستر

چنین توان فوق العاده ای باعث می شود تا تنها محصول رودستر بوگاتی در این دهه بتواند بیشینه سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد که آن را به سریعترین محصول رودستر در جهان تبدیل می کند.

بوگاتی میسترال رودستر

قیمت بوگاتی میسترال

بوگاتی قرار است تنها ۹۹ دستگاه از محصول میسترال را تولید کند. همین امر باعث می شود تا میسترال به یکی از نادرترین محصولات بوگاتی تبدیل شود. برچسب قیمتی تعیین شده برای هر یک از این دستگاه ها مبلغ دیوانه کننده ۵ میلیون دلار است. تمامی ۹۹ دستگاه بوگاتی میسترال رودستر به فروش رفته اند و شروع تحویل آن ها از سال ۲۰۲۴ میلادی خواهد بود.

بوگاتی میسترال رودستر

منبع:‌ motor1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *